U suradnji
Društveno odgovorna kampanja Hrvatske udruge banaka „Znanjem do financijskog oporavka“ upravljanje osobnim financijama u doba pandemije
1. Pozadina
Pandemija COVID-19 uzrokovala je posljedice za gospodarstvo koje će utjecati na svakodnevni život mnogih građana u Hrvatskoj. U razdoblju gospodarske krize i recesije nastupa neizvjesnost, smanjuju se prihodi poduzeća i ti faktori posljedično utječu na visinu primanja i rast nezaposlenosti. U zadnjem tromjesječju 2020. očekuju se značajniji negativni efekti pandemije COVID-19, u vidu rasta nezaposlenosti i smanjene potražnje na tržištu rada kao izravnog efekta kraće turističke sezone, ograničavanja rada pojedinih djelatnosti, prestanka vladinih mjera potpore poduzetnicima ali i očekivane kontrakcije osobne potrošnje građana. Procjene analitičara su različite, ali realno je za očekivati smanjenje prihoda zaposlenika u sektorima koji su najviše pogođeni te porast broja nezaposlenih i blokiranih građana. Hrvatska udruga banaka (HUB), već niz godina provodi edukativne aktivnosti u području financijske pismenosti koja je u doba krize od presudne važnosti. Sve do 2012. godine Udruga je s bankama članicama provodila besplatne radionice za građane o upravljanju osobnim financijama, koje je pohađalo oko 1.600 građana u više hrvatskih gradova
Stoga, u suradnji s medijima te partnerima iz privatnog i javnog sektora, HUB planira provesti društveno odgovornu kampanju, odnosno edukacijski projekt koji će sadržavati različite oblike savjetodavne podrške i edukacije za građane.
2. Ciljevi
1. Osigurati pomoć i savjetodavnu podršku u vođenju osobnih financija za građane u razdoblju gospodarske krize;
2. Pripremiti ciljne skupine na aktivan pristup u suočavanju s posljedicama gospodarske krize;
3. Pružanje specifičnih znanja u području osobnih financija;
4. “Banka partner” – upoznavanje s instrumentima olakšavanja otplate kredita, razlikama između pojedinih instrumenata i mogućih prednosti;
5. Upoznavanje o mogućnosti pregovora s vjerovnicima i pravima potrošača;
6. Priprema za “svježi start”, kako se pripremiti za novo zapošljavanje, stabilizaciju prihoda i buduće upravljanje financijama.
3. Tko?
Ovršeni potrošač koji je blokiran te oni kojima su aktivirane ovrhe nakon ukidanja moratorija na ovrhe
Svaki ovršeni potrošač ima svoje specifičnosti i uzroke zašto je blokiran te svakome od njih treba otvoriti vrata da se kroz razgovor, traženje individualnog rješenja, a na zakonit i praktičan način pomogne da izađe iz situacije u kojoj nema financijsku slobodu. Velik broj dužnika ima manji iznos dugovanja, ali često i uz više vjerovnika pa je u edukaciji i pokušaju razgovora s vjerovnicima te individualnom pristupu moguće tražiti konkretno rješenje.
4. Plan
Organizacija individualnih savjetovanja za prezadužene građane
U odabranim poslovnicama Fine u sklopu kampanje “Znanjem do financijskog oporavka” otvorena su savjetovališta u kojima su dostupna besplatna savjetovanja o dugu
Savjetovališta u poslovnicama Fine
Organizacija individualnih savjetovanja za prezadužene građane u poslovnicama Fine gdje sadržaj savjetovanja odgovara preporukama Europske komisije. Savjetnici u poslovnicama Fine će građanima kojima će se ponovo aktivirati ovrhe nakon 6-mjesečnog zastoja pružiti sljedeće informacije na lokaciji Vukovarska 70, Zagreb, svakim radnim danom od 9-17:30 sati:
- Stanje duga u FINI, osnove za pokretanje ovrha i popis vjerovnika
- Analiza financijskog stanja, prihoda i obveza
- Mogućnosti korištenja mjera za olakšanja otplate kod kreditora
- Mogućnosti sporazuma o otplati duga s vjerovnicima
- Mogućnosti restrukturiranja i jednokratne otplate dugova uz diskont
- Zaključak koji uključuje praktične informacije iz upravljanja financijama ovisno o individualnim mogućnostima pojedinog dužnika.
Učlanite se u udrugu i iskoristite sve pogodnosti